Geddetur blev til sudetur

• 4
  • 5
  • 6

Ny sø skulle tjekkes ud for stor gedder sammen med min nevø, efter den nye sø var gået tynd1½time’s vandring vel overstået,gik vi til bilen efter grejet som denne dag bestod af 9 fods kraftige spinnestænger.

Planen var spinnefiskeri efter gedder og aborre dog viste det sig ret hurtigt gedderne ikke var til at støve op nogle steder, heldigvis går en medefisker vel ikke på tur uden backup, så 5 meter polen med elastik, som ikke rigtig var blevet indviget endnu hevet frem,

En plads som jeg selvfølige havde fodret op ved ankomst(man er vel fremsynet) :D, blev toppet med lidt majs og jagten på et par skaller til gedderne blev sat igang, der gik ca 5 minutter inden 1,5g flåddet røg under og fisken var kroget, dog skulle det ret hurtigt vise sig, det ikke var en skalle med en 1,2 kg sude havde taget agnen dejligt.

Efter genudsætning og billedetagning kom der 3 stk 5-600grams skaller på land, en af dem, måtte lade livet for stor gedden, som nevøen gerne så fanget, så gedde floddet blev agnet og sat fra land.

mens nøven spinnede i modsatte ende af søen gik jeg tilbage til min pole og yderligere 3stk suder kom i land inden for 1 time ,den største på 2,2 kg overrasket over den store sude aktivetet kl 11 om formiddagen så jeg chancen for nevøen skulle prøvet kræfter med min ynglings fisk nr 1.

Han blev plantet med polen i armen og i rygsæk stolen 10 min senere fik han en pæn sude på 1,8 kg, jeg tror en ny medefisker blev født der. total fiskelykke Fedt!