Englandsturen 2014 dag 2, Konkurrence på Batlake

• 1
  • 2
  • 3

Dagens program var et styk fiskekonkurrence, som egentlig var en klub, der arrangede, men eftersom Rikard havde en finger på pulsen hjemme fra Danmark, så var det muligt for os at deltage! Mange tak for hjælpen til Rikard !

Vi stod op kl. 07:00 og var fluks i tøjer og på vej mod vores første dag i Gold Valley. Vi ankom til søen et kvarter senere og gik ind for at købe lidt agn. Vi købte både pellets (2-4-6-8 mm), hampekerner, meatcubes, orm (Jesper ville bare have et kilo! ;)) og maddiker. Casper havde heller ikke lige fået købt nogle af de såkaldte ”dibber-floats”, så blev også købt. Manden bag skranken blev betalt ,og vi gik ud i det lækre fiskery-kompleks for at inspicere dagens vand, og selvfølgelig lige dem der nu var på vejen til og fra ”Bat Lake”, som var dagens konkurrencevand. Vejret har i øvrigt de sidste to dage været totalt konge med 25 grader og sol/let overskyet og en smule vind. Utrolig fedt!

Nå men, vi var i dag 11 mand der var med i konkurrencen, og vi havde forberedt os på lidt af hvert. Pladserne i søen var utrolig forskellige, og skulle gribes an på forskellige måde, men som hovedregel, så sad Casper og jeg på ”karpepladser” og Jesper i ”brasenområdet”. Manden bag skranken sagde i øvrigt, at der var flest skimmers og en smule karper.

Mit setup var først og fremmest 11,5m TAP, hvor jeg fodrede 2-4 mm pellets og fiskede ligepå bunden med et 1 gr. Flåd. Over samme plads havde jeg et dibber-float rigged til, hvis fiskene kom op i vandet. Jeg havde også en ”2+2”-linje, hvor jeg fodrede med meatcubes (6mm), majs og hampekerner med hånden. Samtidig havde jeg også en ”bomb and pellet” rigged op med 60 cm forfang (8 mm pellet på krogen og løsfodring med 8mm) samt en margin linje langs sivene på 11,5m.

Konkurrence forløb meget trægt, og vi fangede næsten ingen fisk! Mærkeligt nok, taget alt i betragtning. Casper fik 3 karper og mistede en hel del til nogle åkander, Jesper fangede 1 karusse og en pæn skimmer, og jeg fangede to karper, hvoraf den ene var små 7,5 kg (16 pund 8 oz), taget på ”dobbing” (spotte fisk og kaste hen til dem, med dibber-float). Det var os godt, når der næsten ikke blev fanget nogle fisk i konkurrencen. Så fik jeg testet min TAP 😉
Dagen blev vundet med 11 fisk taget på ”bomb and pellet” og dernæst var det 4 fisk, 4 fisk og blev jeg nr. 4 med mine to fisk! (kun 900 gr. Fra 2 pladsen!) Casper blev nr.5 og Jesper blev vist nr. 8. Så alt i alt selvom vi ikke helt fangede mange fisk, så er vi godt tilfredse! 

Lige nu sidder vi og drikker en pint, og skal til at se noget fodbold… I morgen skal vi nok fiske i enten ”Gold-lake” (hvor der i dag var konkurrence og mindstevægt var 45 kg! Iblandt 20 fiskere) eller ”Syndicate-lake”, som også fisker rigtig godt for tiden. Fiskeriet bliver nok det meget engelske ”pellet-waggler” eller bomb and pellet.

Cheers

Morten, Casper og Jesper

1 svar
  1. superadmin
    superadmin says:

Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe, også selvom det ikke var de høje vægte i fik i dag. Det bliver nok bedre i wood lane, som jeg kunne høre i var blevet skrevet op til.